2022-07-25T16:36:07-04:00Jul 19, 2022|

چگونه بدون سابقه اعتباری یا نامه شغلی در کانادا یک اپارتمان کرایه کنیم؟

در چند ماه اول یا حتی چند سال اول، اکثر تازه واردینی که به کانادا مهاجرت می کنند، به کرایه مسکن یا خرید ملک فکر می کنند. به عنوان یک کار ضروری و با اولویت بالا، این اغلب جنجالی است زیرا علاوه بر ودیعه کرایه، صاحب خانه ها معمولاً نامه کار، گزارش اعتبار و معرف درخواست می کنند. افراد تازه وارد در بدو ورود به کانادا، اغلب نمی توانند این الزامات اضافی را برآورده کنند.

بنابراین منحیث یک تازه وارد، چگونه می توانید در کانادا بدون سابقه اعتباری و بدون نامه پیشنهاد شغل، اقامتگاه دائمی پیدا کنید؟ در این مقاله، در مورد اینکه چگونه یک کرایه نشین قابل اعتماد معلوم شوید، نکات و راهکارهایی را به اشتراک می گذاریم تا بتوانید مکان مناسبی برای خودتان و خانواده تان پیدا کنید.

برای اینکه منحیث یک کرایه نشین قابل اعتماد معلوم شوید، می​توانید تا آنجا که می​توانید نکاتی را که در ذیل توضیح داده شده، به کار بگیرید.

 

 8نکته برای یافتن یک واحد کرایه ای، بدون سابقه اعتباری و نامه شغلی در کانادا

1. ارائه مدرکی مبنی بر داشتن پس انداز در یک حساب بانکی

شما می توانید منحیث یک کرایه نشین، با ارائه مدرکی مبنی بر داشتن پس انداز برای پوشش چند ماه کرایه، اعتماد صاحب خانه را جلب کنید. برای انجام این کار، نیازی به ارائه استیتمنت بانکی دقیق ندارید. با مشاور بانکی خود صحبت کنید تا از گزینه های موجود مطلع شوید. همچنین می توانید نامه ای دریافت کنید که نشان بدهد وجوه پرداخت کرایه را در اختیار دارید.

مهاجرت به یک کشور جدید با چلنج های زیادی همراه است. جهت یافتن جواب برای سؤالات مالی خود، با یک مشاور RBC قرار ملاقات رزرو کنید.

2. یک ضامن یا امضا کننده مشترک محلی معرفی کنید

ضامن یا امضا کننده مشترک کسی است که می پذیرد در صورت عدم توانایی شما کرایه را از طرف شما بپردازد. ضامن یا امضا کننده مشترک قانوناً الزام آور است و معمولاً فقط دوستان نزدیک یا خویشاوندان موافقت می کنند که منحیث ضامن با شما همکاری کنند. اگر شما قادر به پرداخت کرایه خود نباشید، باید تأثیر این موضوع را بر رابطه خود با آنها در نظر بگیرید.

3. به دنبال ترتیبات خانه یا اپارتمان اشتراکی باشید

می توانید سعی کنید یک مسکن مشترک پیدا کنید:

  • کرایه فرعی از کرایه نشین فعلی؛ یا
  • امضای قرارداد کرایه با هم اتاقی که سابقه اعتباری خوبی دارد؛ یا
  • کرایه از صاحبخانه ای که در همان اپارتمان یا خانه زندگی می کند.

کرایه فرعی چیست؟

کرایه فرعی به شما امکان می دهد اتاقی را از کرایه نشین اصلی یک اپارتمان اجاره کنید. اجاره بها به کرایه نشین فعلی پرداخت می شود و او نیز مبلغ را به نوبه خود به صاحب خانه پرداخت می کند. به طور کلی، اتاق​هایی که توسط کرایه نشین ها اجاره داده می​شوند، نیازی به ارائه گزارش اعتبار یا نامه استخدامی ندارند. این ممکن است از مکانی به مکان دیگر متفاوت باشد و به فوریت کرایه نشینی که کرایه می دهد بستگی دارد.

در کانادا، بسیاری از مردم برای مستقر شدن پشت هم اتاقی می گردند. به​جای امضای کرایه​نامه فرعی با کرایه نشین فعلی، می​توانید گزینه امضا مشترک اجاره​نامه را با هم اتاقی​ای که سابقه اعتباری خوبی دارد، بررسی کنید تا الزامات سابقه اعتبار را برآورده کنید.

صاحب خانه هایی که اتاقی را در خانه یا اپارتمان خود کرایه می دهند، ممکن است نیاز به سابقه اعتبار و/یا نامه استخدامی را نادیده بگیرند.

همچنین شما می توانید فهرست مسکن های اشتراکی را در سایت​هایی مانند Kijiji، Craigslistو برخی از گزینه​های محبوب استانی مانند Home Zone on Facebook (برای لیست تورنتو و GTA) بررسی کنید.

نکته: در سایت هایی مانند Kijiji و  Craigslist کلاهبرداران نیز فعالیت می کنند. اگر موقعیت یک مسکن بیش از حد خوب به نظر می​رسد، احتمالاً این یک کلاهبرداری است. تا زمانی که مکان را حضوری تأیید نکرده و مدارک مربوطه را امضا نکرده اید، هیچ پرداختی انجام ندهید.

4. اگر می توانید، بیش از مبلغ مورد انتظار ودیعه بدهید

هر استان در کانادا دارای طرزالعمل های قانونی در مورد پرداخت ودیعه است که باید توسط کرایه نشین ها، قبل از نقل مکان، پرداخت شود. به عنوان مثال در انتاریو، کرایه نشین ها موظفند کرایه ماه اول و ماه آخر را بپردازند و به همین دلیل ودیعه امنیتی پرداخت نمی شود. اما در بریتیش کلمبیا، شما ملزم به پرداخت ودیعه تضمینی، معادل نیمی از کرایه ماهوار خواهید بود.

در صورت عدم وجود گزارش اعتبار و نامه کار، می​توانید پیش پرداخت چند ماه کرایه را به صاحبخانه پیشنهاد دهید – این می​تواند انگیزه بزرگی برای صاحب خانه باشد تا درخواست شما را بپذیرد. به یاد داشته باشید که از نظر قانونی، صاحب خانه نمی تواند از شما مبلغی بیشتر از عرف مشخص شده درخواست کند.

بنابراین حتماً طرزالعمل های استانی را که به آن نقل مکان می کنید بررسی کنید و بر این اساس پیشنهاد خود را به صاحب خانه ارائه دهید.

5. کاندوها یا اپارتمان​های زیرزمینی که توسط مالکان شخصی اجاره داده می شود را بررسی کنید

پیدا کردن کاندو یا اپارتمان زیرزمینی که متعلق به مالکان شخصی است، در مقایسه با آنهایی که متعلق به کمپانی های مدیریت املاک یا سرمایه گذاران بزرگ سازمانی هستند، نسبتا ساده تر است. پروسه درخواست اپارتمان های واقع در ساختمان های کرایه ای معمولاً بسیار سختگیرانه است و از نظر اعتبار و تأیید اشتغال، انعطاف کمی نشان می دهند. با این حال، مالکان شخصی ممکن است تمایل بیشتری به درک موقعیت شما داشته باشند و اگر به شما اعتماد کنند، جهت پذیرش شما به عنوان کرایه نشین استثنا قائل می شوند.

6. محله هایی را در نظر بگیرید که از مکان های اصلی شهر دور هستند

یافتن مکانی در قلب شهر یا مرکز شهر معمولاً حتی برای کسانی که سابقه اعتباری و سوابق شغلی دارند، جنجالی است. جستجوی خود را گسترده کنید و حومه ها یا محله هایی که در حومه شهر هستند را نیز برای یافتن مکان مناسب بررسی کنید. اگر موتر ندارید، ترانسپورت عمومی را چک کنید و زمان رفت و آمد به مرکز شهر را در نظر بگیرید.

7. برای یک یا دو ماه اول، یک اقامتگاه موقت رزرو کنید

اگر دوستان یا خانواده ای دارید که در کانادا زندگی می کنند و آماده میزبانی از شما هستند، ممکن است خوب باشد که برای چند ماه اول، در خانه انها بمانید.

برای کسانی که نمی​توانند از این گزینه استفاده کنند، اقامت طولانی​مدت در Airbnb، هوتل یا لیلیه نیز ایده خوبی است. هاستل ها در کانادا تمیز، مصؤن و مقرون به صرفه هستند و برخی حتی صبحانه رایگان ارائه می دهند. اغلب، شما می توانید بین اقامت در یک لیلیه مختلط یا یک لیلیه مختص مردان یا زنان یکی را انتخاب کنید. برخی از هاستل ها نیز در ازای چارج بیشتر، اتاق های خصوصی ارائه می دهند. برای یافتن یک مکان مناسب، در سایت​هایی مانند HostelWorld،  HI Hostels، Booking.com، یا Kayak جستجو کنید.

برخی از صاحب خانه ها حاضرند به کرایه نشینانی که دو یا سه ماه سابقه اعتبار دارند، خانه کرایه دهند. رزرو یا ترتیب محل اقامت موقت برای چند ماه اول ممکن است چند ماه به شما فرصت دهد تا اعتبار خود را ایجاد کنید.

نحوه دریافت گزارش اعتباری

حداقل چند هفته الی یک ماه طول می کشد تا افراد تازه وارد اولین کارت اعتباری کانادایی خود را دریافت کنند و انجام تراکنش اعتباری برای ایجاد سابقه اعتباری نیز چند ماه دیگر طول می کشد. EQUIFAX  و TransUnion  دو سازمان کلان رتبه​بندی اعتبار در کانادا هستند و شما می​توانید یکی را برای دریافت گزارش اعتباری خود انتخاب کنید. طرزالعمل های دقیق برای دریافت گزارش، در ویب سایت های مربوطه موجود است.

8. شغل های سطح پایین را بپذیرید و/یا داوطلب شوید

شغل های سطح پایین، مشاغلی هستند که مهارت خاصی نمی خواهند و معمولاً به تحصیلات قابل توجه یا تجربه حرفه ای گسترده نیاز ندارند. به عنوان مثال، کار منحیث دریور در یک سرویس هم​سفری، کارگر انبار یا کارخانه، صندوقدار یک فروشگاه مواد غذایی، باریستا در کافی شاپ، مسؤول تحویل غذا، کارمند فروش، کارمند بازاریابی تلیفونی، نظافتچی، یا خدمتگار در یک رستورانت.

انجام کارهای داوطلبانه، بخشی جدایی ناپذیر از کلتور کانادا است و معمولاً در جامعه کانادا ارزشمند تلقی می شود. انجام کار داوطلبانه به این معنی است که شما به نفع شخص، گروپ یا هدف دیگری، وقت خود را به طور رایگان در اختیار بگذارید.

مشاغل سطح پایین و انجام کارهای داوطلبانه، راه​های خوبی برای کسب تجربه کانادایی، تمرین مهارت​های زبانی، شبکه سازی به صورت محلی، و پیدا کردن معرف برای درخواست کرایه شما هستند. مشاغل سطح پایین همچنین به شما یک نامه استخدامی ارائه می دهند و مصارف اولیه زندگی را پوشش می دهند و در عین حال به شما امکان می دهند به دنبال موقعیت شغلی مورد نظر خود باشید.

پیدا کردن اولین اقامتگاه دائمی طولانی مدت خود در کانادا می تواند استرس زا و جنجالی باشد. پیروی از نکات ذکر شده در این مقاله به شما کمک می کند تا در حین ایجاد سابقه اعتباری و یافتن شغل، مکانی برای اقامت پیدا کنید. با گذشت زمان، در موقعیت خوبی قرار می گیرید و می توانید جایی را پیدا کنید که آن را خانه بنامید!