2022-10-14T15:23:21-04:00Jul 19, 2022|

مهاجرت به کانادا با اطفال: به اطفال خود کمک کنید تا با زندگی در کانادا سازگار شوند

Read this in English: Moving to Canada with children: Helping your kids adapt to life in Canada
 

مهاجرت به کانادا برای شروع مجدد زندگی آسان نیست، به خصوص اگر صاحب طفل هستید. علاوه بر وقوع تغییرات برای خودتان، شما همچنین باید دریابید که چگونه اطفال خود را برای زندگی جدید به بهترین شکل آماده کنید. منحیث والدین تازه وارد، شما باید به اطفال خود کمک کنید تا به راحتی با مکتب و جامعه جدید سازگار شوند، یک داکتر خانواده پیدا کنند و اطمینان حاصل کنید که تعادل مناسب بین کلتور کانادایی و کلتور خودتان را پیدا می کنند.

در این مقاله، منابع کلیدی و نکاتی را بیان می کنیم که به شما کمک می کند اطفال خود را برای زندگی در کانادا آماده کنید.

در این مقاله:

 

حمایت مالی برای پرورش اطفال در کانادا

کمک هزینه طفل در کانادا (CCB)

کلان کردن اطفال در کانادا می تواند پرمصرف باشد. دولت کانادا به والدین کمک می کند تا برخی از این مصارف را با  کمک هزینه طفل در کانادا  (CCB) جبران کنند. این کمک هزینه یک پرداخت ماهوار معاف از مالیات است که به خانواده های واجد شرایط دارای اطفال زیر 18 سال داده می شود.

 چه کسانی واجد شرایط CCB هستند؟

برای واجد شرایط بودن جهت دریافت CCB باید تمام معیارهای زیر را داشته باشید:

  •   شما با یک طفل زیر 18 سال زندگی می کنید
  •   شما برای مقاصد مالیاتی مقیم کانادا هستید
  •   شما یا همسر یا شریک زندگی تان یکی از شرایط زیر را دارید:
    • یک شهروند کانادایی هستید.
    • مقیم دائم (PR) کانادا هستید.
    • یک مقیم موقت هستید که در 18 ماه گذشته در کانادا زندگی کرده اید و در ماه نوزدهم، غیر از مجوزی که در آن آمده «وضعیت اعطا نمی شود» یا «وضعیت اقامت موقت اعطا نمی شود»، دارای مجوز معتبر می باشید.
    • یک بومی هستید.
    • یک فرد محافظت شده هستید.

نحوه درخواست برای CCB

هنگام ورود به کانادا می توانید برای دریافت «کمک هزینه طفل در کانادا» اقدام کنید. شخصی که مسئولیت اصلی مراقبت و تربیت طفل را بر عهده دارد باید درخواست را تکمیل کند (فرض می شود که این والد، زن باشد). با این حال اگر والد دیگر مراقب اصلی است، هر دو والد باید همراه با نامه امضا شده توسط والد زن، مبنی بر اینکه والد دیگر مسؤول اصلی مراقبت و تربیت طفل است، درخواست دهند. در مورد والدین همجنس، فقط یکی از والدین باید برای اطفال درخواست بدهد.

برای درخواست، باید موارد زیر را ارائه دهید:

می توانید درخواست خود را به یک مرکز مالیاتی پوست کنید و انتظار داشته باشید که ظرف 11 هفته، شروع به دریافت پرداخت کنید.

توجه:
اگر طفل شما در کانادا به دنیا آمده باشد، می توانید همزمان با ثبت تولد طفل تان، برای CCB ثبت نام کنید.

منحیث مبلغ CCB چقدر می توانید دریافت کنید؟

حداکثر CCB که می توانید دریافت کنید 6833 دالر کانادا در سال برای هر طفل زیر شش سال و 5765 دالر کانادا برای هر طفل بین 6 الی 17 سال است. مبلغ واقعی دریافتی شما بر اساس موارد زیر تعیین می شود:

  • تعداد اطفال تحت مراقبت شما
  • سن اطفال شما
  • وضعیت تاهل شما
  • عایدات خانواده شما

اگر حضانت فرزند خود را با والد دیگر به اشتراک بگذارید، کمک هزینه برای هر یک از والدین محاسبه می شود و هر یک 50 فیصد از آنچه را که در صورت داشتن حضانت کامل دریافت می کردند، دریافت می کنند.

نکته:
برخی از استان ها به خانواده های واجد شرایطی که اطفال خود را کلان می کنند، حمایت مالی بیشتری ارائه می دهند. ممکن است معیارهای واجد شرایط بودن استانی و روند پروسه متفاوت باشد. می​توانید اطلاعات بیشتر در مورد پروگرام های کمک هزینه طفل استانی را در  ویب ​سایت دولت بیابید.

 

فرستادن اطفال تان به مکتب در کانادا

الکساندریا می گوید: «پیش از آمدن به کانادا، خوب است که در مورد گزینه های مختلف مکتب و شرایط پذیرش در استانی که در آن زندگی می کنید تحقیق کنید.» «من پس از نقل مکان به مونترال متوجه شدم که پسر کلانم که در نیجریه در کلاس اول تحصیل می کرد، واجد شرایط ثبت نام در صنف اول در کبک نیست زیرا بر اساس تاریخ تولد حداقلیِ استان، خیلی خرد بود» .

الکساندریا توضیح می ​دهد: «ما باید مدرکی ارائه می ​دادیم که نشان دهد او قبلاً کودکستان را به پایان رسانده و صنف اول را شروع کرده است، بنابراین آنها برای او استثنا قائل شدند. ما نمی​خواستیم او مجبور شود صنف هایی را که قبلاً گذرانده تکرار کند. بنابراین برای جلوگیری از این اتفاق، پروسه هایی را طی کردیم. او توصیه می کند تحقیقات خود را از قبل انجام دهید و همه مدارک مورد نیاز برای پذیرش در مکتب را همراه داشته باشید.

انتخاب مکتب مناسب برای اطفال خود در کانادا 

کانادا چندین سیستم آموزشی مختلف دارد. بنابراین اولین قدم شما باید این باشد که تعیین کنید کدام سیستم مکتب برای طفل شما مناسب است. مکاتب دولتی آموزش رایگان را در تمام استان ها و مناطق ارائه می دهند و به همین دلیل محبوب ترین انتخاب هستند. در سیستم مکاتب دولتی، ممکن است گزینه مکاتب فرانسوی یا مکاتب کاتولیک را نیز داشته باشید. آموزش کاتولیک با بودیجه عمومی فقط در انتاریو، آلبرتا، ساسکاچوان و مناطق مربوطه ارائه می شود. کانادا همچنین دارای مکاتب مستقل یا خصوصی است که فیس دریافت می کنند.

در اکثر استان​ها، سن فرزند شما تا 31 دسامبر سال تحصیلی، تعیین کننده سطح صنف اوست. دبستان (ابتدائیه) شامل کودکستان الی صنف هشتم و دبیرستان (لیسه) شامل کلاس نهم الی صنف 12 است. با این حال ممکن است تفاوت های جزئی بین استان ها وجود داشته باشد.

طفل شما می تواند از سن پنج سالگی مکتب را شروع کند، اما تا صنف اول، چنین تصمیمی از نظر قانونی اجباری نیست. برخی از استان ها برای اطفال چهار ساله، صنف پیش از کودکستان (که کودکستانِ زودهنگام نیز نامیده می شود) را ارائه می دهند.

چگونه طفل خود را در مکتب ثبت نام کنیم

مکاتب با بودیجه دولتی توسط هیئت مدیره مکاتب اداره می شوند. هیئت های مدیره، بسیاری از مکاتب را در یک ساحه مدیریت می کنند و شما از طریق یک هیئت می توانید طفل خود را در مکتب ثبت نام کنید. در زمان ثبت نام به مدارک خاصی ضرورت خواهید داشت. ممکن است این مدارک شامل موارد زیر باشد:

  • یک تذکره
  • اثبات سرپرستی یا حضانت
  • تاییدیه سکونت
  • سوابق واکسیناسیون
  • کارنامه
  • تصدیق غسل تعمید (برای مکاتب کاتولیک).

سال تحصیلی در کانادا از اواخر آگست یا اوایل سپتمبر شروع می شود و در جون به پایان می رسد و صنف ها از دوشنبه تا جمعه برگزار می شوند. اگر شما و خانواده تان در طول سال تحصیلی وارد کانادا شدید، باید در اسرع وقت با هیئت مدیره مکتب محلی تماس بگیرید تا طفل خود را ثبت نام کنید.

انطباق با سیستم مکاتب کانادا

فعالیت های اجتماعی نقش مهمی در کمک به طفل شما برای سازگار شدن با مکاتب کانادا دارد.  ثبت نام طفل تان در فعالیت ها و پروگرام های اجتماعی می تواند به آنها کمک کند تا با جامعه جدید سازگار و در آن ادغام شوند.  در اینجا چند نکته جهت استفاده حداکثری از جامعه جدید برای کمک به سازگار شدن طفل تان وجود دارد:

فعالیت اجتماعی داشته باشید

هنگامی که به کانادا مهاجرت می کنید، در ابتدا احتمالاً اطفال شما دلتنگ دوستان و خانواده خود می شوند. با این حال وقتی بچه​ها در اجتماع وارد می شوند، احتمالاً به سرعت دوست پیدا می کنند.

اکثر مکاتب در کانادا در خارج از ساعات عادی مکتب، طیف وسیعی از فعالیت ها و ورزش ها را ارائه می دهند که توسط داوطلبان و معلمان برگزار می شوند. صرف نظر از سن اطفال شما، این یک فرصت عالی است تا آنها در جامعه مکتب خود اشتراک کنند. به خاطر داشته باشید که معمولا گزینه های بیشتری برای اطفال کلان تر و نوجوانان وجود دارد. همچنین گذراندن وقت برای بازی کردن با سایر اطفال، به اولادان شما کمک می کند تا با هنجارهای اجتماعی سازگار شوند، مهارت های زبانی کسب کنند و تنوع را از سنین پایین بپذیرند.

به دنبال منابع مکتب باشید

منابع اضافی موجود در مکتب یا جامعه را بررسی کنید تا ببنید کدام یک از آنها بهتر به اطفال تازه وارد کمک می کند تا با مکتب خود سازگار شوند. برخی از مکاتب، مددکاران سازگاری دارند. همچنین ممکن است سازمان​های اجتماعی وجود داشته باشند که خدمات کمک به انجام تکالیف یا تدریس خصوصی رایگان ارائه می دهند.

بالای مهارت های زبانی کار کنید

وقتی اطفال برای اولین بار در مکتبی در کانادا ثبت​نام می ​کنند، ممکن است مکتب یا هیئت مدیره مکتب مهارت​های تحصیلی آنها را ارزیابی کند تا تعیین نماید که آیا در سطح مناسبی قرار گرفته​اند یا خیر و تصمیم بگیرد که آیا متعلم به صنوف زبان انگلیسی یا فرانسوی نیاز دارد یا خیر.

اطفال در مقایسه با کلان سالان، زبان جدید را سریعتر یاد می گیرند. اگر انگلیسی یا فرانسوی زبان اول شما نیست، ممکن است بتوانید مهارت های زبانی خود را با کمک به اطفال خود در خانه تقویت کنید. برخی از کارشناسان ESL توصیه می کنند: «علاوه بر اینکه به زبان مادری خود صحبت می کنید تا اطفال تان ریشه های خود را فراموش نکنند، به همان اندازه نیز زبان انگلیسی را در خانه تمرین کنید.» آنها همچنین تماشای فلم های انگلیسیِ همراه با زیرنویس را به عنوان یک روش عالی برای بهبود مهارت های زبانی پیشنهاد می کنند. کانادا همچنین چندین منبع رایگان انگلیسی به عنوان زبان دوم را برای تازه واردین ارائه می دهد که می تواند برای والدین و اولادانشان مفید باشد.

اگر اطفال شما خرد هستند و هنوز به زبان مادری خود تسلط کامل ندارند، می توانید بررسی کنید که آیا هیئت مدیره مکتب محلی شما صنف های زبان بین المللی ارائه می دهد یا خیر. برای مثال هیئت مدیره مکتب تورنتو به بیش از 50 زبان خارجی، صنف هایی برای متعلمین کودکستان الی صنف هشتم ارائه می کند.

اعتماد به نفس اطفال خود را بالا ببرید

شروع تحصیل در یک مکتب جدید می تواند برای هر طفلی ترسناک باشد و اگر این مکتب در کشور جدید با زبان جدید باشد، شرایط ترسناک تر می شود. به همین دلیل است که کارشناسان می گویند والدین باید اعتماد به نفس طفل خود را بالا ببرند تا مطمئن شوند که «هر کودک مهم است.» صنوف درسی کانادا معمولاً متنوع می باشد و ممکن است کمی طول بکشد تا طفل شما به بودن در کنار اطفالی که ظاهر متفاوتی دارند یا به زبان​های دیگر گپ می زنند، عادت کند. این زمان بسیار خوبی که درباره تنوع کلتوری به طفل خود آموزش دهید و به آنها کمک کنید تا با تفاوت های کلتوری سازگار شوند و تنوع را بپذیرند.

 

مراقبت های روزانه و بعد از مکتب

اگر والدین هر دو کار می کنند، مهم است که هنگام انتخاب مکتب، مراقبت های روزانه و بعد از مکتب را در نظر بگیرید. در حالی که  امکانات زیادی برای مراقبت های روزانه در سرتاسر کانادا وجود دارد، اما زمانی که یک طفل به مکتب می​رود و دیگری نه می رود، شرایط جنجالی می شود.

اکثر مکاتب در کانادا برای متعلمینی که دور از مکتب زندگی می کنند، ترانسپورت با بس رافراهم می کنند. بسیاری نیز پس از پایان روز مکتب، مراقبت از طفل را در محل ارائه می دهند. با این حال به خاطر داشته باشید که گاهی اوقات مکاتب در دسترس محدود هستند و ممکن است مجبور شوید در لیست انتظار قرار بگیرید یا یک جایگزین پیدا کنید.

در انتخاب مکتب برای فرزندان خود نکاتی را در نظر بگیرید:

  • آیا پروگرام مراقبت بعد از مکتب وجود دارد؟
  • مکتب چقدر از خانه شما فاصله دارد؟
  • آیا طفل شما واجد شرایط استفاده از بس مکتب خواهد بود؟
  • مسیرهای بس کدام هستند؟
  • آیا کودکستان نزدیک مکتب موجود است؟

پیدا کردن داکتر در کانادا

کانادا دارای خدمات مراقبت های صحی همگانی است. بنابراین اکثر خدمات ارائه شده توسط داکتر برای شهروندان کانادایی و باشندگان دائمی آن مصرفی ندارد. بسیاری از کانادایی ها برای ویزیت های طبی همه اعضای خانواده به داکتر خانواده (که داکتر عمومی نیز نامیده می شود) مراجعه می کنند.

داشتن داکتر خانواده برای اطفال بسیار مهم است زیرا آنها به معاینات سالانه نیاز دارند. اکثر اطفال در کانادا مراقبت های صحی مستمر را از یک داکتر خانواده دریافت می کنند که در صورت لزوم می تواند آنها را به یک متخصص اطفال ارجاع دهد.

فرقی ندارد که شما  بین داکتر خانواده یا متخصص اطفال کدام را انتخاب می کنید؛ در هر صورت احتمالاً در لیست انتظار قرار خواهید گرفت. بنابراین باید به محض ورود به کانادا جستجوی خود را آغاز کنید. علاوه بر این حتماً برای هر یک از اعضای خانواده خود جهت دریافت کارت بیمه صحت استان اقدام کنید. این کارت را باید در معاینه خانه داکتر ارائه دهید تا از خدمات طبی رایگان بهره مند شوید.

برخی از استان ها قبل از اینکه بتوانید واجد شرایط دریافت بیمه صحت استان شوید، یک دوره انتظار دارند. قبل از ورود به کانادا، در مورد معیارهای واجد شرایط بودن برای دریافت کارت صحت در استان خود تحقیق کنید و اگر دوره انتظاری وجود دارد، برای بیمه صحت خصوصی درخواست دهید تا مطمئن شوید که در این مدت تحت پوشش هستید.

 

کمک به اطفال خود برای سازگاری با زندگی در کانادا

اطفالی که دلتنگ خانواده و دوستانشان هستند

طبیعی است که اطفال شما دلتنگ دوستان و خانواده خود در زادگاهشان بشوند. با این حال به لطف تکنالوجی امروزی، حفظ ارتباط با خانواده و دوستان آسان​تر از همیشه است. تماس​های ویدیویی منظم یا ارتباط از طریق ایمیل و رسانه​های اجتماعی برای اطفال کلان ​تر، می​تواند به اولادان شما کمک کند تا رابطه خود را با عزیزانی که از آنها دور مانده اند، حفظ کنند.

اطفال خود را تشویق کنید که در حین سازگاری با زندگی جدید، با دوستان قدیمی خود صحبت کنند تا در محیط جدید احساس بیگانگی نکنند. برقراری ارتباط با فامیل در خانه همچنین به اطفال شما این فرصت را می دهد که به زبان مادری خود گپ بزنند و با ریشه های خود ارتباط برقرار کنند.

فعالیت هایی برای کمک به اطفال جهت سازگار شدن با جامعه کانادا

یکی از بهترین راه​ها برای یادگیری نحوه مشارکت خانواده​تان در جامعه محلی، صرفاً پرسیدن سؤال است.

هرچه معلومات بیشتری داشته باشید، بهتر است: از افراد جامعه جدید خود در مورد منابعی مانند کتابخانه های عمومی، رویدادهای اجتماعی که باید درباره آنها بدانید و موارد دیگر سوال کنید. مشارکت دادن اطفال تان در ورزش ها و فعالیت ها، فرصت های ایده آلی برای دوست یابی فراهم می کند.

مراکز اجتماعی محلی، مکانی عالی برای جستجوی امکانات تفریحی و ورزشی مانند حوض آب بازی، مسیرهای دویدن و کلاس های سرگرمی هستند.

ماسب با آب و هوا لباس بپوشید

اگر از کشوری با آب و هوای گرم می آیید، ممکن است برای اولین زمستان خود در کانادا، نیاز به آمادگی داشته باشید. زمستان های کانادا می تواند بسیار سرد و برفی باشد و مهم است که اطفال شما برای فصل زمستان لباس مناسب بپوشند. اما سرما به این معنا نیست که اطفال شما در داخل خانه بند می شوند: بسیاری از فعالیت​های زمستانی وجود دارد که اطفال شما می​توانند از آنها لذت ببرند و با زندگی جدید خود در کانادا سازگار شوند.