2022-10-14T15:15:20-04:00Jul 20, 2022|

چگونه در کانادا شغل پیدا کنید و خود را به عنوان یک کاندیدای ایده آل معرفی کنید

Read this in English: How to find a job in Canada and position yourself as an ideal candidate

همانطور که جستجوی شغل را در کانادا آغاز می کنید، چند مورد وجود دارد که باید داشته باشید:

  • شماره بیمه اجتماعی(SIN) یک شماره نه رقمی که برای کار در کانادا یا دسترسی به پروگرام ها و مزایای دولتی به آن نیاز دارید.
  • ارزیابی اعتبار برای مشاغلی مانند معلمان، حسابداران، متخصصان طب، مهندسان، مددکاران اجتماعی و غیره. ارزیابی اعتبار پروسه ای است که از طریق آن می توانید برای انجام شغل خود در کانادا تصدیق و راجیستر شوید یا لیسنس بگیرید.
  • یک رزومه و معرفی نامه به سبک کانادایی. به یاد داشته باشید که رزومه خود را متناسب با هر درخواست شغلی تهیه کنید.

هنگامی که به این ابزارها و منابع اولیه مجهز شدید، آماده یافتن فرصت های مرتبط خواهید بود. در اینجا چند راه وجود دارد که می توانید جستجوی شغل خود را در کانادا آغاز کنید.

8 راه برای یافتن شغل در کانادا

1. ویب سایت های کاریابی را مرور کنید

اکثر جویندگان کار از ویب سایت های کاریابی به عنوان نقطه شروع در هنگام جستجوی فرصت ها استفاده می کنند. در کانادا، بسیاری از سایت​های محبوب محلی، چیزی بیش از فهرست​های شغلی ارائه می​دهند. می توانید به روندهای استخدامی، روند معاش، ابزارهای برنامه ریزی شغلی و اطلاعات صنعت دسترسی داشته باشید. ویب سایت Job Bank دولت کانادا یکی از این منابع جامع است. در این ویب سایت، فهرست مشاغل جمع​آوری شده است. بنابراین فهرست ​ها از چندین سایت شغلی استخراج شده و همین امر، مرور فرصت​ها را راحت می ​کند. همچنین می​توانید ویب ​سایت​های استانی و منطقه​ای را جهت مرور منابع استخدامی بیشتر برای تازه واردین بررسی کنید.

بهترین سایت های کاریابی در کانادا کدامند؟

برخی از ویب سایت های محبوب کاریابی عبارتند از: LinkedIn Jobs، Indeed، Monster، Glassdoor، Workopolis، CareerBuilder.و  SimplyHired اگر به دنبال فرصت های شغل آزاد یا کار از راه دور هستید، سایت هایی مانند UpWork، Fiverr، Jobboom، Jobillico، و Jobspresso   گزینه​های خوبی هستند.

2. شبکه و داوطلب

یکی از چیزهایی که باید به عنوان یک جوینده کار بدانید این است که کانادا مارکیت کار پنهانی دارد. مارکیت کار پنهان به موقعیت هایی شغلی اطلاق می شود که بدون اینکه صاحب کار به صورت عمومی برای آن آگهی کند، پر می شود. گفته می شود که 65 تا 85 فیصد مشاغل به صورت آنلاین آگهی نمی شوند. به همین دلیل است که شبکه سازی برای یافتن فرصت ​های مرتبط بسیار مهم است – و LinkedIn ابزاری عالی برای شروع است.

می​توانید از ویب​سایت ​هایی مانند Eventbrite و Meetup برای مکان​ یابی رویدادهای شبکه​ای خاص صنعت مورد نظر در نزدیکی خود استفاده کنید. این رویدادها مکان هایی بسیار خوبی برای یافتن افرادی در حوزه کاری شما و تقویت شبکه حرفه ای تان هستند.

کمک به جامعه (یا انجام کار داوطلبانه) معمولاً در جامعه کانادا مورد توجه قرار می گیرد و ارزشمند تلقی می شود. این می تواند به شما کمک کند تا با جامعه کانادایی و کلتور محلی آشنا شوید و بتوانید با افراد دیگر ملاقات کنید و در نتیجه شبکه ارتباطی خود را گسترش دهید.

3. در سازمان های خدمات مهاجر ثبت نام کنید

در کانادا، سازمان​های مختلفی با بودیجه دولتی مانند ACCES Employment  و COSTI وجود دارند که به تازه​واردین کمک می​کنند تا شغل پیدا کنند. برخی از آنها مختص استان و شهر هستند، بنابراین می​توانید وب​سایت دولتی را برای پیدا کردن نزدیک​ترین مورد به خودتان جستجو کنید. این سازمان ها با طیف گسترده ای از خدمات شغلی آنلاین و حضوری مانند تهیه رزومه، آماده سازی برای مصاحبه، ارزیابی زبان و یافتن شغل به تازه واردین کمک می کنند.

4. در نمایشگاه های کار شرکت کنید

بسیاری از سازمان​های خدمت​رسان به مهاجران نیز نمایشگاه​های کار را سازماندهی می​کنند. برخی از این نمایشگاه ها مجازی هستند و چند روز طول می کشند، در حالی که برخی دیگر به صورت حضوری برگزار می شوند. Prepare for Canada و JVS Toronto  سازمان​هایی هستند که نمایشگاه​های شغلی آنلاین را به صورت دوره​ای برگزار می​کنند. یکی از مزایای ثبت نام در سازمان های اسکان با بودیجه دولتی، دریافت اعلان هشدار برای نمایشگاه های کار است. دنبال کردن کانال​های رسانه​های اجتماعی این سازمان​ها و مرور سایت​هایی مانندEventbrite  و Meetup نیز راه​های خوبی برای مطلع شدن از نمایشگاه​های شغلی بعدی هستند.

5. با سازمان های کاریابی و استخدام کنندگان تماس بگیرید

بسیاری از سازمان های کاریابی و استخدام کنندگان تخصصی وجود دارند که می توانند به شما در یافتن شغل در زمینه کاری خود در کانادا کمک کنند. این سازمان ها و استخدام کنندگان، جویندگان کار را با موقعیت های صاحب کار مطابقت می دهند. می​توانید استخدام​کنندگان صنعت خود را در سایت​هایی مانند LinkedIn جستجو کنید.

سازمان های استخدام در کانادا ممکن است دارای لایسنس ملی و/یا بین المللی باشند. افرادی که دارای لایسنس ملی هستند فقط مجاز به کمک به جویندگان کار در داخل کانادا هستند، در حالی که افرادی که دارای لایسنس بین المللی هستند می توانند کارمندان خارج از کشور را که مایل به کار در کانادا هستند نیز استخدام کنند.

برترین سازمان های استخدام در کانادا کدام هستند؟

برخی از سازمان های کاریابی محبوب در کانادا عبارتند از Robert Half، Randstad Canada، و Hays Canada

سازمان های استخدام/کاریابی/جذب نیرو/کارمندیابی نمی توانند از یک جوینده کار برای کمک به یافتن کار، مبلغی دریافت کنند. با این حال، آنها می توانند برای خدمات اضافی مانند تهیه رزومه، آماده سازی مصاحبه و آموزش مهارت های شغلی فیس دریافت کنند.

6. بخش های شغلی را در ویب سایت کمپانی ها مرور کنید

یک راه خوب برای جستجوی کار این است که فهرستی از سازمان هایی که می خواهید در آنها کار کنید تهیه کنید و سپس بخش های شغلی را در ویب سایت مربوطه بررسی کنید. اکثر ویب سایت ها به شما اجازه می دهند تا برای موقعیت های شغلی باز، درخواست خود را مستقیماً از طریق سایت ارسال کنید. برای درک بهتر ساختار سازمانی و کسب اطلاعات بیشتر در مورد نقش مورد نظر خود، از طریق LinkedIn با کارمندان فعلی یا سابق تماس بگیرید – این به شما کمک می کند برای مصاحبه خود آماده شوید. این مکالمات همچنین یک راه عالی برای اطلاع از فرصت های شغلی آینده در سازمان است.

7. در پروگرام های توسعه مهارت ثبت نام کنید

پروگرام های توسعه مهارت برای افراد حرفه ای و تُجاری که در سطح بین المللی آموزش دیده اند و می خواهند در حوزه کاری خود در کانادا کار کنند، طراحی شده است. آنها می توانند به شما در دریافت لایسنس یا تصدیق و ادغام در مارکیت کار کانادا کمک کنند. برخی از خدمات پروگرام های توسعه مهارت شامل کورس ها، آموزش و ارزیابی مهارت​ها، تجربه عملی یا محل کار، آمادگی آزمون برای لایسنس ها یا تصدیق ها، آموزش زبان و پلان های اقدام و یادگیری برای کمک به شما در یافتن کورس هایی است که ممکن به آن نیاز داشته باشید.

این پروگرام ها ممکن است به صورت مجازی، حضوری یا ترکیبی از هر دو برگزار شوند. معمولاً آموزش در صنف درس یا تجربه کاری بخشی از پروگرام است. بسته به پروگرام توسعه مهارتی که انتخاب می​کنید، ممکن نیاز به پرداخت فیس باشد. با سازمان اسکان تازه واردین نزدیک خود تماس بگیرید یا ویب سایت ​های پوهنتون یا کالج محلی را بررسی کنید تا درباره پروسه های ثبت​نام و معیارهای واجد شرایط بودن برای پروگرام های توسعه مهارت خاص بیشتر بدانید.

8. به دنبال یک مربی باشید

بسیاری از متخصصان و رهبران صنعت کانادایی به تازه واردینی که در کانادا مستقر می شوند، مشوره و آموزش رایگان ارائه می دهند. این یک راه خوب برای یادگیری نحوه تطبیق مهارت ها و تجربیات خود با مارکیت کار محلی و یافتن فرصت های مرتبط است. شما می توانید از طریق سازمان هایی ذیل به دنبال یک مربی باشید:

 

چگونه خود را منحیث یک کاندید ایده آل معرفی نمایید و پیشنهاد شغلی دریافت کنید

مارکیت کار در کانادا رقابتی است. هنگامی که موقعیت شغلی مناسبی برای مهارت ها و تجربیات خود پیدا کردید، زمان آن فرا می رسد که در بین دیگران متمایز شوید و خود را به عنوان کاندیدای ایده آل معرفی کنید. معرفی خود منحیث یک کاندید قوی برای یک صاحب کار، با ساختن برند شخصی آغاز می شود. در اینجا چند جنبه دیگر وجود دارد که باید هنگام آماده شدن برای یک درخواست شغلی در نظر داشته باشید.

اعتماد به نفس داشته باشید و درباره خودتان توضیح دهید

پاسخ به سؤالات اصلی مصاحبه را تمرین کنید و به طور خلاصه خودتان را معرفی کنید تا در طول مصاحبه اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید. معرفی خود به طور خلاصه، راه خوبی برای آشناسازی و تاثیرگذاری در شروع مصاحبه است. این معرفی کوتاه همچنین می توانند در جواب به سؤال «درباره خودتان توضیح دهید» باشد. به دستاوردهای خود فکر کنید و از مثال ها یا داستان های خاص استفاده کنید تا نشان دهید که چرا برای این موقعیت مناسب هستید.

رزومه خود را بر اساس موقعیت تنظیم کنید و یک معرفی نامه اضافه نمایید

یک رزومه عمومی و معرفی نامه که به چندین صاحب کار ارسال می شود ممکن است موفقیت چندانی به همراه نداشته باشد. مطمئن شوید که رزومه خود را بر اساس موقعیتِ مورد درخواست، با تطبیق دادن تجربه کاری، مهارت ها و هر گونه اطلاعات اضافی برای آن شغل، تنظیم می کنید. معرفی نامه راه خوبی برای توجیه هر گونه وقفه در رزومه شما یا ارائه هرگونه اطلاعات اضافی است که رزومه شما قادر به ارائه آن نیست. افزودن یک معرفی نامه سفارشی و منسجم به رزومه، می تواند شما را از رقبا متمایز کند و در نتیجه چانس شما برای مصاحبه را افزایش دهد.

با دانلود قالب های رزومه کانادایی رایگان ما، جستجوی شغل خود را شروع کنید.

درباره شرکت و موقعیت تحقیق کنید

حتماً درباره کمپانی که با آن مصاحبه می کنید تحقیق کنید – این به شما کمک می کند مکالمات معنی داری با صاحب کار داشته باشید و سوالات مرتبط بپرسید. ماموریت، اهداف، سابقه و جایگاه کمپانی را در مارکیت بررسی کنید. جواب های خود را با اهداف سازمان هماهنگ کنید. نظرات صریح در سایت هایی مانند Glassdoor می​تواند به شما کمک کند اطلاعاتی در مورد عملکرد و کلتور کمپانی داشته باشید. نام و عناوین افرادی که با شما مصاحبه می کنند را دریافت کنید و کمی در مورد سوابق آنها تحقیق کنید – این اطلاعات می تواند هنگام گفتگوهای کوتاه با مصاحبه کنندگان مفید باشد. شبکه سازی با کارمندان فعلی یا سابق از طریق LinkedIn برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کمپانی و شناسایی نیازهای آنها، به شما کمک می​کند راه​حل​های بالقوه را در طول مصاحبه پیشنهاد دهید.

پروفایلLinkedIn  خود را به روز کنید

در کانادا معمولاً صاحب کارها و استخدام کنندگان نام شما را به صورت آنلاین جستجو می کنند. پروفایل LinkedIn خود را اصلاح و به روز کنید تا با تجربه و شرایط شما مطابقت داشته باشد. همچنین اطمینان حاصل کنید که رسانه​های اجتماعی یا وبلاگ​های شما هیچ بیرق سرخی در مورد شما برافراشته نمی​کنند یا شما را به صورت منفی نشان نمی​دهند.

برای مصاحبه مجازی: اتصال و محیط اطراف خود را بررسی کنید

از زمان همه​گیری، بسیاری از کمپانی ​ها به سمت مصاحبه ​های مجازی رفته ​اند. با این سیستم جدید، نشان دادن مهارت​های نرم مانند خودانگیختگی و ارتباط و نشان دادن سطح راحتی خود با استفاده از تکنالوجی برای اتصال ضروری است. حتماً گیرنده تلیفون، پهنای باند انترنت و نیازهای سخت افزاری یا نرم افزاری خود را بررسی کنید تا از برقراری تماس صوتی/تصویری بدون مشکل برای مصاحبه خود مطمئن شوید. از برقراری چنین تماس هایی در کافی شاپ یا مکان هایی که سطح صدای پس زمینه بلندی دارند، خودداری کنید.

وقت شناس باشید و متناسب با شغل درخواستی، لباس بپوشید

فرقی ندارد که مصاحبه مجازی است یا حضوری. شما باید همیشه وقت شناس باشید و متناسب با شغل درخواستی، لباس بپوشید. برای مصاحبه حضوری، سفر خود را از قبل برنامه ریزی کنید و ترافیک و شرایط آب و هوایی را در نظر بگیرید. با رعایت اصول پوشش، همیشه می توانید رسمی معلوم شوید- این موضوع در خصوص مصاحبه های حضوری و همچنین مصاحبه های مجازی صدق می کند.

پیگیری بعد از مصاحبه

پس از مصاحبه، زمانی را برای ارسال یادداشت تشکر برای هر یک از مصاحبه کنندگان خود اختصاص دهید. در حالی که این نشان دهنده اشتیاق شما برای این موقعیت است، همچنین تضمین می کند که مصاحبه کننده شما را در هنگام تصمیم گیری برای استخدام به یاد می آورد.

 

یافتن شغل مناسب در کانادا می تواند از چند هفته تا چند ماه طول بکشد. آمادگی، پشتکار، عزم، نگرش مثبت و دسترسی به منابع مناسب به شما کمک می کند تا فرصت های مرتبط را پیدا کنید.